Sunday, October 30, 2016

Kayıp Nesil


Ben kayıp bir neslin üyesiyim!
Ve şuna inanmak istemiyorum
Ben dünyayı değiştirebilirim
Bunun bir şok olacağının farkındayım ama
“Mutluluk insanın içinden gelir”
Diyenler yalan söylüyorlar ve
“Beni asıl mutlu edecek olan paradır”
Dolayısıyla, önümdeki 30 yıl içinde çocuklarıma anlatacağım ki
Hayatımdaki en önemli şey onlar değil
İşverenim bilecek ki
Önceliklerini bilen birisiyim, çünkü
İşim
Benim
Ailem
Ben diyorum ki
Bir zamanlar
Aileler beraber yaşarlardı
Ama benim çağımda bu geçerli olmayacak
Hız çağının toplumuyuz
Uzmanlar diyorlar ki
Bundan 30 yıl sonra, boşanmamın 10. yıldönümünü kutlayacağım
Zannetmiyorum ki
Kendi inşa ettiğim bir ülkede yaşayacağım
Geleceğin dünyasında
Çevreyi tahrip normalleşecek
Artık iddia edilemeyecek ki
Ben ve yaşıtlarım dünyaya değer veriyor
İleride anlaşılacak ki
Benim neslim tenbel ve hasta ruhlu!
Zannetmeyin ki
Ümit var!

Ve bunların hepsi doğru olacak, eğer tersine çevirmek istemezsek.

Jonathan Reed

Orijinali İngilizce olan bu şiiri Türkçe'ye çevirdim. Çevirirken, içerdiği sanatı korumaya çalıştım ve bundan dolayı, genel manayı korumak kaydı ile, bir kaç ufak değişiklik yapmak zorunda kaldım. Şimdi bu şiiri, son satırda söylendiği üzere, bir de aşağıdan yukarı doğru okuyun; bakalım n'olacak.


No comments:

Post a Comment